Regulamin
Najważniejsze informacje o regulaminie i naszym sklepie[C1]
Wiemy, że czytanie regulaminów nie jest pasjonującym zajęciem, zatem aby ułatwić Ci dotarcie do najważniejszych informacji o naszym sklepie i zasadach korzystania z niego, przygotowaliśmy ich zbiorcze podsumowanie.
1. Sklep stanowi własność WINNCOO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
2. Możesz kontaktować się z nami za pomocą poczty elektronicznej ([…]), poczty tradycyjnej (ul. […]) lub telefonicznie ([…]).[C2]
3. W celu zwiększenia wygody zakupów w naszym sklepie zachęcamy Cię do utworzenia konta, natomiast nie jest ono obowiązkowe. Niezależnie, utworzone konto możesz usunąć w każdym czasie.
4. Wszelkie informacje o towarach dostępnych w sklepie oraz możliwe sposoby płatności i dostawy będą wyświetlane na ekranie Twojego urządzenia w toku składania zamówienia.
5. Po złożeniu zamówienia konieczne jest jego opłacenie (zamówienie nieopłacone może zostać anulowane).
6. Zakupiony towar powinien dotrzeć do Ciebie w nienaruszonym stanie. Jeżeli paczka towaru jest uszkodzona, powinieneś spisać protokół uszkodzenia i niezwłocznie skontaktować się z nami.
7. Zakupiony towar (jeśli nie podlega wyjątkom wskazanym w Regulaminie) możesz zwrócić bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia jego dostarczenia. Pieniądze za towar zwrócimy Ci najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez nas zwróconego towaru lub dowodu jego odesłania.
8. Jeżeli towar dotrze do Ciebie uszkodzony, wybrakowany lub w inny sposób niezgody z umową sprzedaży, możesz złożyć dotyczącą go reklamację. Odpowiedzi na reklamację udzielimy w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
9. W razie problemów z kontem przysługuje Ci prawo do złożenia dotyczącej go reklamacji (prosimy o jej złożenie drogą mailową). Odpowiedzi na reklamację udzielimy w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
10. Aby umożliwić Ci korzystanie ze sklepu oraz realizować złożone przez Ciebie zamówienia przetwarzamy Twoje dane osobowe. Szczegółowe informacje na ten temat odnajdziesz w naszej Polityce prywatności: […][C3] .
Pełną treść regulaminu sklepu znajdziesz poniżej.
W razie pytań lub wątpliwości dotyczących regulaminu lub zakupów w naszym sklepie, skontaktuj się z nami!
Życzymy udanych zakupów!
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WINNCOO
Spis treści
Umowa o dostarczanie Usługi Konta
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
Umowa Sprzedaży napoi alkoholowych
Reklamacje dotyczące Usługi Konta
Własność intelektualna Sprzedawcy
Przetwarzanie danych osobowych
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
§ 1.
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”), określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego „WINNCOO” działającego pod adresem internetowym […[C4] ] (dalej: „Sklep”).
2. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
3. Sklep stanowi własność WINNCOO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (adres siedziby: ul. Podskale 1A / 11, 30-522 Kraków) wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001170275, posiadającej NIP: 6793331113, numer REGON: 541715473, posiadającej kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych) opłacony w całości (dalej: „Sprzedawca”).
4. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pomocą:
1) poczty elektronicznej - pod adresem: […];
2) poczty tradycyjnej - pod adresem: […];
3) telefonu - pod numerem […]. [C5]
5. W ramach wykonywanej działalności, Sprzedawca:
1) prowadzi sprzedaż Towarów, które mogą być nabywane przez Kupujących;
2) dostarcza Użytkownikom Usługę Konta;
3) prezentuje ofertę zakupu Towarów – napojów alkoholowych, które mogą być nabywane przez Kupujących w ramach Sklepu Stacjonarnego.
6. Informacje o Towarach dostępnych w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej: „Kodeks cywilny”).
7. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.
§ 2.
Definicje
Użyte w Regulaminie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
1) Dzień roboczy - dzień niebędący sobotą, niedzielą lub innym dniem wolnym od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy;
2) Klient - Użytkownik lub Kupujący;
3) Kodeks cywilny - termin zdefiniowany w § 1 ust. 6 Regulaminu;
4) Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
5) Konto - panel tworzony w systemie informatycznym Sklepu, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z jego funkcjonalności, w szczególności nabywanie Towarów;
6) Kupujący - osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
7) Licencja Kupującego - termin zdefiniowany w § 11 ust. 8 Regulaminu;
8) Niezgodność - rozumie się przez to:
a) niezgodność Towaru z Umową sprzedaży (kryteria oceny zgodności Towaru z Umową sprzedaży określa art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta) albo
b) niezgodność Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta (kryteria oceny zgodności Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta określa art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta);
9) Opinia - opinia Kupującego o nabytym przez niego Towarze, wyrażona poprzez przypisanie Towarowi punktów w skali określonej przez Sprzedawcę lub poprzez opis doświadczeń związanych z Towarem;
10) Polityka prywatności - dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę;
11) Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
12) Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
13) Regulamin - termin zdefiniowany w § 1 ust. 1 Regulaminu;
14) Sprzedawca - termin zdefiniowany w § 1 ust. 3 Regulaminu;
15) Towar - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, którą może nabyć Kupujący, w szczególności towar spożywczy typu sery, wędliny, przetwory w słoikach, produkty cukiernicze;
16) Towar - napój alkoholowy - dostępna w Sklepie Stacjonarnym rzecz ruchoma w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, którą może nabyć Kupujący, w szczególności wino;
17) Umowa - Umowa o dostarczanie Usługi Konta, Umowa sprzedaży napoi alkoholowych lub Umowa sprzedaży;
18) Umowa o dostarczanie Usługi Konta - umowa o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się nieopłatnie dostarczać na rzecz Użytkownika Usługę Konta przez czas nieoznaczony, a Użytkownik zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy dane osobowe;
19) Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru i wydać mu Towar, a Kupujący zobowiązuje się odebrać Towar i zapłacić Sprzedawcy cenę;
20) Umowa sprzedaży napoi alkoholowych - umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru - napoju alkoholowego i wydać mu Towar - napój alkoholowy, a Kupujący zobowiązuje się odebrać Towar - napój alkoholowy i zapłacić Sprzedawcy cenę zawierana w Sklepie Stacjonarnym Sprzedawcy, Umowa ta zostaje zawarta w Sklepie Stacjonarnym Sprzedawcy, przy czym złożenie zamówienia za pośrednictwem strony internetowej stanowi jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy, która zostaje przyjęta przez Sprzedawcę w Sklepie Stacjonarnym;
21) Sklep Stacjonarny - oznacza oznaczone miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedawcę, w którym prowadzona jest sprzedaż Towarów, w tym Towarów -napojów alkoholowych, na podstawie stosownych zezwoleń, a także w którym następuje zawarcie Umowy Sprzedaży napoi alkoholowych;
22) Usługa Konta - usługa cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, polegająca na utworzeniu i utrzymywaniu przez Sprzedawcę Konta na rzecz Użytkownika;
23) Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
24) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - termin zdefiniowany w § 1 ust. 2 Regulaminu;
25) Użytkownik - osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o świadczenie Usługi Konta lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
26) Zamówienie - termin zdefiniowany w § 6 ust. 4 Regulaminu.
§ 3.
Wymagania techniczne
1. W celu prawidłowego korzystania przez Klientów ze Sklepu, niezbędne jest łącznie:
1) połączenie z siecią Internet;
2) posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
3) korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
4) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
2. W ramach Sklepu zabronione jest korzystanie przez Klientów z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
3. Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
4. Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Klienta, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
§ 4.
Zasady korzystania ze Sklepu
1. Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.
2. Dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym jest zabronione.
3. Ceny Towarów dostępnych w Sklepie są wrażone w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość brutto (zawierają wszystkie obowiązkowe składniki ceny, w tym należny podatek VAT).
4. Kupujący może nabywać Towary zarówno po utworzeniu Konta, jak i bez jego tworzenia. W przypadku utworzenia Konta, Kupujący powinien zalogować się na nie przed rozpoczęciem zakupów.
§ 5.
Umowa o dostarczanie Usługi Konta
1. W celu zawarcia Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Użytkownik powinien wykonać następujące czynności[C6] :
1) wejść na stronę internetową Sklepu, a następnie kliknąć w zakładkę „utwórz konto”,
2) w wyświetlającym się formularzu wpisać następujące dane:
a) imię i nazwisko;
b) adres poczty elektronicznej;
c) stworzone przez Użytkownika hasło do Konta;
3) obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień;[C8]
4) opcjonalnie - zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera; [C9]
5) kliknąć przycisk „utwórz konto”.
2. Kliknięcie przycisk „utwórz konto” jest równoznaczne z zawarciem przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
3. Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta niezwłocznie pod kliknięciu przycisku „utwórz konto”.[C10]
2) adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej (ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość, kod pocztowy, kraj);
3) […].[C11]
5. Za pomocą Konta, Użytkownik może w szczególności:
1) przechowywać swoje dane osobowe;
2) składać Zamówienia oraz przeglądać złożone Zamówienia;
6. Sprzedawca informuje, a Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że zachowanie zgodności Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta nie wymaga instalowania przez Użytkownika jej aktualizacji.
7. W przypadku braku udzielenia Użytkownikowi dostępu do Konta niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Użytkownik wzywa Sprzedawcę do niezwłocznego udzielenia dostępu do Konta. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu. W przypadku, gdy Sprzedawca nie udzieli Użytkownikowi dostępu do Konta niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
8. Niezależnie od postanowień ust. 7 powyżej, w przypadku braku udzielenia Użytkownikowi dostępu do Konta, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez wzywania Sprzedawcy do udzielenia dostępu do Konta, jeżeli zachodzi co najmniej jeden z przypadków wskazanych w art. 43j ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta.
9. Niezależnie od postanowień ust. 7-8 powyżej, Użytkownik może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto, na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
10. Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Konta albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania tej czynności, następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta albo o jej wypowiedzeniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu. Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
11. W przypadku korzystania przez Użytkownika z Konta w sposób sprzeczny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu lub dobrymi obyczajami, a także dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 (siedem) dni, poprzez złożenie Użytkownikowi oświadczenia o wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej. Po upływie okresu wypowiedzenia wskazanego w zdaniu poprzedzającym, Konto jest trwale usuwane. W czasie trwania okresu wypowiedzenia, Sprzedawca może zablokować Użytkownikowi dostęp do Konta, jeżeli jest to niezbędne w celu zapobieżenia popełnianiu dalszy naruszeń przez Użytkownika.
12. Zablokowanie lub usunięcie Konta nie wpływa na wykonanie Umów sprzedaży zawartych przez Użytkownika przed zablokowaniem lub usunięciem Konta.
Umowa sprzedaży [C13]
1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży, Kupujący powinien wykonać następujące czynności:
1) wejść na stronę internetową Sklepu;
2) wejść w zakładkę wybranego Towaru i kliknąć przycisk „do koszyka”;
3) wejść w zakładkę „koszyk” i kliknąć przycisk „do kasy”;
4) w wyświetlającym się formularzu wpisać lub wybrać następujące dane:
a) imię i nazwisko;
b) adres poczty elektronicznej;
c) numer telefonu;
d) adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej (ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość, kod pocztowy, kraj);
e) adres dostawy (jeżeli jest inny, niż adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej);
f) opcjonalnie - firma i NIP (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta);
g) sposób płatności;
h) sposób dostawy;
5) obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień; [C15]
6) opcjonalnie - zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera;[C16]
7) kliknąć przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty[C17] ”, a następnie dokonać zapłaty za Towar zgodnie z wybranym sposobem płatności.
2. Kupujący może wybrać jeden z następujących sposobów dostarczenia Towaru:
1) przesyłka kurierska;
2) przesyłka pocztowa;
3) obiór osobisty pod adresem: […[C18] ];
3. Zapłaty ceny za Towar Kupujący może dokonać:[C20]
1) przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy;
2) przelewem przy wykorzystaniu systemu płatności […[C21] ];
3) gotówką przy odbiorze Towaru dostarczonego przez kuriera;
4) gotówką lub kartą płatniczą przy osobistym odbiorze Towaru;
5) […].
5. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje potwierdzenie jego złożenia na podany przez niego adres poczty elektronicznej.
6. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej pod podany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym nie dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. Jeżeli Zamówienie, o którym mowa w niniejszym ust. 6 zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
7. W przypadku przekazania Zamówienia do realizacji, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej pod podany przez niego adres poczty elektronicznej. W momencie otrzymania przez Kupującego wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, między Sprzedawcą a Kupującym dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.[C22]
8. Jeżeli złożone Zamówienie, w stosunku do którego Kupujący wybrał opcję płatności za Towar przed jego dostarczeniem, nie zostanie opłacone w ciągu […] ([…]) [C23] Dni roboczych od dnia jego złożenia, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży i anulować Zamówienie w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia bezskutecznego upływu terminu na opłacenie Zamówienia. Odstąpienie od Umowy sprzedaży i anulowanie Zamówienia następuje poprzez wysłanie przez Sprzedawcę stosownego oświadczenia pod adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego.
§ 7.
Dostarczenie Towarów
1. W przypadku, gdy Kupujący wybrał opcję osobistego odebrania Towaru, może odebrać go pod adresem: […[C24] ] w terminie […] ([…]) dni [C25] od dnia otrzymania od Sprzedawcy wiadomości potwierdzającej przygotowanie Towaru do odbioru.
2. W przypadku nieodebrania przez Kupującego Towaru w terminie wskazanym w ust. 1 powyżej, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia bezskutecznego upływu terminu na odbiór Towaru. Odstąpienie od Umowy sprzedaży i anulowanie Zamówienia następuje poprzez wysłanie przez Sprzedawcę stosownego oświadczenia pod adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego. Jeżeli przed odstąpieniem przez Sprzedawcę od Umowy sprzedaży Kupujący dokonał zapłaty za Towar, Sprzedawca zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności niezwłocznie po dokonaniu odstąpienia od Umowy sprzedaży.
3. Sprzedawca realizuje wysyłkę Towarów pod adresy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej/Unii Europejskiej/wybranych krajów[C26] .
4. W przypadku wysyłki Towaru do krajów nienależących do Unii Europejskiej, Kupujący ponosi koszty opłat celnych. Dokładne informacje odnośnie wysokości należnych opłat, Kupujący może odnaleźć na stronie internetowej Zintegrowanej Taryfy Wspólnot Europejskich (TARIC), zawierającej aktualne stawki należnych opłat (https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=pl&redirectionDate=20110310).[C27]
5. Koszty wysyłki Towaru pokrywa Kupujący, który uiszcza je równocześnie z zapłatą ceny za Towar [C28] .
6. Wysyłka Towaru następuje w ciągu […] Dni roboczych od dnia:
1) zaksięgowania płatności za Towar na rachunku bankowym Sprzedawcy - w przypadku dokonania przez Kupującego zapłaty ceny za Towar przed jego dostarczeniem;
2) otrzymania przez Kupującego wiadomości o przekazaniu Zamówienia do realizacji - w przypadku wybrania przez Kupującego opcji dokonania zapłaty ceny za Towar przy jego dostarczeniu.[C29]
7. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu Towar zgodny z dotyczącą go Umową sprzedaży.
8. Towar dostarczony Kupującemu powinien znajdować się w nienaruszonym stanie.
9. Jeżeli Towar jest dostarczany przez kuriera, Kupujący powinien sprawdzić Towar w jego obecności. Jeśli paczka Towaru jest uszkodzona, Kupujący powinien spisać protokół uszkodzenia i skontaktować się ze Sprzedawcą.
§ 8.
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
1. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Kupującemu w przypadku, gdy:
1) Towar jest rzeczą ulegającą szybkiemu zepsuciu lub mającą krótki termin przydatności do użycia;
2) Towar jest rzeczą dostarczaną w zapieczętowanym opakowaniu, której nie można zwrócić po otwarciu opakowania ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
2. W przypadku zakupu Towarów, o których mowa w ust. 1 powyżej, Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, o czym został powiadomiony. Informacja w tym przedmiocie jest dostępna dla Kupującego w formularzu zakupu.[C30]
3. Poniższe postanowienia dotyczą wyłącznie Towarów innych niż mowa w ust. 1 powyżej.
4. Postanowienia niniejszego § 8 dotyczą wyłącznie Kupującego będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta. [C31]
5. Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wejścia w posiadanie Towaru przez niego lub wskazaną przez Kupującego osobę trzecią niebędącą przewoźnikiem.
6. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący wykonuje poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży (dalej: „Oświadczenie”). Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży wystarczy wysłanie Oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 5 powyżej.
7. Oświadczenie może być złożone przez Kupującego w jakiejkolwiek postaci, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. W celu usprawnienia realizacji prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Sprzedawca zaleca jednak złożenie Oświadczenia w sposób wskazany w ust. 8-10 poniżej.
8. Kupujący może złożyć Oświadczenie w postaci:
1) elektronicznej;
2) papierowej.
9. W przypadku wyboru Oświadczenia w postaci elektronicznej, Kupujący powinien przesłać pocztą elektroniczną pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu wiadomość zawierającą następujące elementy:
1) imię i nazwisko Kupującego;
2) adres poczty elektronicznej;
3) adres do korespondencji;
4) wyraźne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży;
5) wskazanie Towaru, którego dotyczy odstąpienie od Umowy sprzedaży;
6) numer Zamówienia;
7) data złożenia Zamówienia;
8) kody PKD działalności gospodarczej prowadzonej przez Kupującego (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta).
10. W przypadku wyboru Oświadczenia w postaci papierowej, Kupujący powinien wydrukować i wypełnić formularz stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu a następnie wysłać go wraz Towarem pod adres wskazany w ust. 10 poniżej. [C32]
11. Sprzedawca przesyła Kupującemu potwierdzenie otrzymania Oświadczenia niezwłocznie po jego otrzymaniu, za pomocą poczty elektronicznej.
12. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący powinien odesłać Towar Sprzedawcy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia dokonania odstąpienia od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
13. Odesłanie Towaru powinno nastąpić pod adres:
ul. […]
[…][C33]
14. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.[C34]
15. Zwrot płatności dokonanych przez Kupującego następuje po otrzymaniu przez Sprzedawcę odesłanego Towaru lub dowodu jego odesłania przez Kupującego, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Kupujący nie ponosi kosztów zwrotu dokonanej płatności.
16. Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
§ 9.
Reklamacje dotyczące Towarów
1. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi względem Kupujących będących Przedsiębiorcami jest wyłączona. Dalsze postanowienia niniejszego § 9 dotyczą wyłącznie:
1) Kupującego będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta;
2) Niezgodności Towaru z Umową sprzedaży.
2. Towar dostarczony Kupującemu przez Sprzedawcę musi być zgodny z Umową sprzedaży.
3. Sprzedawca informuje, że reklamacje dotyczące indywidualnych odczuć smakowych Kupującego, wynikających z jego subiektywnych preferencji, nie będą rozpatrywane. Brak oczekiwanego smaku nie stanowi niezgodności Towaru z Umową
4. W przypadku gdy, Towar jest rzeczą ulegającą szybkiemu zepsuciu lub mającą krótki termin przydatności do użycia, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność istniejącą w chwili dostarczenia Towaru Kupującemu i ujawnioną w terminie przydatności Towaru do użycia.
5. W przypadku Towarów innych niż Towary, o których mowa w ust. 3 powyżej, sprzedawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność istniejącą w chwili dostarczenia Towaru Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili, chyba termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy.
6. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupującemu przysługują uprawienia wskazane w art. 43d i n. Ustawy o prawach konsumenta. Realizacja uprawnień Kupującego wskazanych w zdaniu poprzedzającym następuje zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta oraz z postanowieniami niniejszego § 9.
7. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć reklamację zawierającą żądanie:
1) naprawy Towaru albo
2) wymiany Towaru.
8. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
9. Reklamacja powinna zawierać:[C35]
1) imię i nazwisko Kupującego;
2) adres poczty elektronicznej;
3) numer Zamówienia;
4) datę dostarczenia Towaru;
5) opis ujawnionej Niezgodności;
6) żądanie naprawy albo wymiany Towaru.
10. W przypadku otrzymania przez Sprzedawcę żądania:
1) naprawy Towaru – Sprzedawca jest uprawniony do dokonania wymiany tego Towaru;
2) wymiany Towaru – Sprzedawca jest uprawniony do dokonania naprawy tego Towaru;
– jeżeli wybrany przez Kupującego sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży jest niemożliwy lub wymagałby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów.
11. W przypadku, gdy zarówno wymiana jak i naprawa Towaru są niemożliwe lub wymagałaby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
12. Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Kupującemu odpowiedzi na reklamację, w której:
1) uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;
2) uznaje reklamację oraz informuje Kupującego o skorzystaniu przez Sprzedawcę z uprawnienia, o którym mowa w ust. 8 powyżej;
3) odmawia doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży z przyczyn wskazanych w ust. 9 powyżej;
4) odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
13. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.[C36]
14. W przypadkach wskazanych w ust. 10 pkt 1-2 powyżej, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Towar do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie [C37] od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
15. Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar na swój koszt. [C38]
16. Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
17. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży z przyczyn wskazanych w ust. 9 powyżej;
2) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z ust. 12-13 powyżej;
3) Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;
4) Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
18. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
19. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno zawierać:
1) imię i nazwisko Kupującego;
2) adres poczty elektronicznej;
3) numer Zamówienia;
4) datę dostarczenia Towaru;
5) opis ujawnionej Niezgodności;
6) wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 15 powyżej;
7) oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Towaru, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
20. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
21. Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli Niezgodność jest nieistotna.
22. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Odesłanie Towaru powinno nastąpić pod następujący adres:
ul. […]
[…][C39]
23. Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę Towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot ceny dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§10.
Umowa Sprzedaży napojów alkoholowych
1. Miejscem zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów - napojów alkoholowych jest Sklep Stacjonarny Sprzedawcy pod adresem […[C40] ]. Złożenie zamówienia przez stronę internetową Sklepu jest jedynie sposobem kontaktu ze Sprzedawcą, który wymaga przyjęcia przez Sprzedawcę w Sklepie Stacjonarnym.
2. Umowa Sprzedaży Towarów – napojów alkoholowych za pośrednictwem strony internetowej zostaje zawarta w momencie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę w Sklepie Stacjonarnym.
3. W celu zawarcia Umowy sprzedaży napojów alkoholowych, Kupujący powinien udać się do Sklepu Stacjonarnego, którego adres został określony w ust.1 powyżej. W celu skorzystania z funkcjonalności kontaktu ze Sprzedawcą poprzez stronę internetową Sklepu, Kupujący powinien wykonać następujące czynności:[C41]
1) wejść na stronę internetową Sklepu;
2) wejść w odpowiednią zakładkę na stronie internetowej „Alkohole[C42] ”;
3) w wyświetlającym się formularzu potwierdzić swój wiek wpisując swoją datę urodzenia – dostęp do zakładki mają tylko osoby pełnoletnie[C43] ;
4) wejść w zakładkę wybranego Towaru i kliknąć przycisk „do koszyka”;
5) w dalszej kolejności należy postępować tak jak od § 6 ust. 1 pkt 3 niniejszego Regulaminu.
4. Kupujący może wybrać jeden z następujących sposobów dostarczania Towaru – napoju alkoholowego:
1) przesyłka kurierska;
2) odbiór osobisty w Sklepie Stacjonarnym pod adresem: […[C44] ].
5. W przypadku wybrania sposobu dostarczenia Towaru – napoju alkoholowego opisanego w ust. 4 pkt. 1 powyżej, Kupujący udziela pełnomocnictwa kurierowi do odbioru zamówionego Towaru – napoju alkoholowego w imieniu i na rzecz Kupującego. Stosownego pełnomocnictwa Kupujący może udzielić w momencie dokonywania zakupu poprzez stronę internetową w wyświetlającym się formularzu zakupowym lub […]. [C45]
6. Dokonanie zakupu zarówno jak odbiór Towaru – napoju alkoholowego może nastąpić wyłącznie przez osobę pełnoletnią. W przypadku dostarczania Towarów – napojów alkoholowych – kurier każdorazowo ma obowiązek zweryfikować wiek osoby odbierającej przesyłkę poprzez okazanie przez nią dokumentu potwierdzającego ukończenie 18 lat. Sprzedawca zastrzega ponadto, iż zamówione Towary - napoje alkoholowe nie zostaną wydane przez kuriera osobom niepełnoletnim ani osobom znajdującym się w stanie nietrzeźwości.
7. W przypadku braku możliwości dokonania skutecznej weryfikacji pełnoletności osoby odbierającej przesyłkę lub w razie podjęcia próby odbioru Towaru – napoju alkoholowego przez osobę niepełnoletnią, kurier odmówi wydania Towaru – napoju alkoholowego, a przesyłka zostanie zwrócona do sklepu stacjonarnego Sprzedawcy. Kupujący zobowiązany jest do pokrycia wszelkich kosztów związanych ze zwrotem przesyłki oraz ewentualną ponowną wysyłką Towaru – napoju alkoholowego.
8. W zakresie dostarczenia Towarów, przy dostarczaniu Towarów – napojów alkoholowych – zastosowanie mają postanowienia § 7 od ust. 5 do ust. 9 włącznie niniejszego Regulaminu.
9. W zakresie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży napojów alkoholowych, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zastosowanie w zakresie procedury mają postanowienia § 8 niniejszego Regulaminu, z zastrzeżeniem, że prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży Towaru – napojów alkoholowych dotyczy wyłącznie Towarów nieotwartych i jest dodatkowym uprawnieniem Kupującego i nie wynika z Ustawy o prawach konsumenta. [C46]
10. W zakresie Reklamacji dotyczących Towarów – napojów alkoholowych – zastosowanie mają postanowienia § 9 niniejszego Regulaminu.
Reklamacje dotyczące Usługi Konta
1. Postanowienia niniejszego § 11 dotyczą wyłącznie Użytkowników będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
2. Dostarczana Użytkownikowi przez Sprzedawcę Usługa Konta musi być zgodna z Umową o dostarczanie Usługi Konta przez cały okres dostarczania danego Usługi Konta.
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za Niezgodność ujawnioną w okresie dostarczania Usługi Konta.
4. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Użytkownik może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta.
5. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
6. Reklamacja powinna zawierać:[C47]
1) imię i nazwisko Użytkownika;
2) adres poczty elektronicznej;
3) opis ujawnionej Niezgodności;
4) żądanie doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta.
7. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernyc kosztów.
8. Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację, w której:
1) uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta;
2) odmawia doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
3) odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
9. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.[C48]
10. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Usługę Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta w rozsądnym czasie [C49] od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika, uwzględniając charakter Usługi Konta oraz cel, w jakim jest ona wykorzystywana. Planowany termin doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
11. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
2) Sprzedawca nie doprowadził Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta zgodnie z ust. 10 powyżej;
3) Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Usługę Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta;
4) Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez uprzedniego żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
12. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
13. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta powinno zawierać:
1) imię i nazwisko Klienta;
2) adres poczty elektronicznej;
3) datę dostarczenia Usługi Konta;
4) opis ujawnionej Niezgodności;
5) wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej;
6) oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
14. W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
Opinie[C50]
1. Kupujący, który dokonał zakupu Towaru i skorzystał z niego osobiście, może przesłać Sprzedawcy Opinię dotyczącą tego Towaru.
2. Przesłanie Opinii może nastąpić w dowolny sposób, w szczególności poprzez wypełnienie przez Kupującego elektronicznego formularza udostępnionego w Sklepie. Równocześnie z przesłaniem Opinii, Kupujący powinien złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień [C51] (np. poprzez zaznaczenie checkbox’a w formularzu udostępnionym w Sklepie).
3. Sprzedawca dokonuje publikacji Opinii w karcie Towaru po uprzednim sprawdzeniu, czy nie narusza ona postanowień Regulaminu. Nie wyklucza to jednak usunięcia Opinii już opublikowanej, jeżeli okaże się ona niezgodna z Regulaminem już po jej publikacji.
4. Opinia wysłana do Sprzedawcy nie może być przez Kupującego zmieniona lub usunięta.
5. Sprzedawca nie ma obowiązku opublikowania otrzymanej Opinii.
6. Zabronione jest umieszczanie w Opiniach:
a. danych nieprawdziwych, sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami;
b. danych osobowych osób innych niż Kupujący;
c. treści reklamowych, promocyjnych, politycznych, religijnych lub dyskryminacyjnych.
7. Wysłanie Opinii jest równoznaczne ze złożeniem przez Kupującego oświadczenia, że jest on wyłącznym autorem Opinii. Kupujący ponosi odpowiedzialność za treść Opinii oraz skutki jej publikacji (w tym za naruszenia dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej podmiotów trzecich).
8. Wysłanie Opinii jest równoznaczne ze udzieleniem Sprzedawcy przez Kupującego nieodpłatnej licencji niewyłącznej na jej wykorzystanie (dalej: „Licencja Kupującego”).
9. Licencja Kupującego zostaje udzielona na czas nieoznaczony (z możliwością jej wypowiedzenia na dwa lata naprzód, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego) i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie Opinii na następujących polach eksploatacji:
a. utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;
b. rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację w Sklepie oraz w mediach społecznościowych Sprzedawcy.
10. Licencja Kupującego upoważnia Sprzedawcę do udzielania dowolnie wybranym podmiotom trzecim dalszych licencji na korzystanie z Opinii. Dalsza licencja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może być udzielona przez Sprzedawcę odpłatnie lub nieodpłatnie.
11. Kupujący zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec Opinii (w tym prawa do oznaczania autorstwa Opinii oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z Opinii) oraz upoważnia Sprzedawcę do wykonywania tych praw w imieniu Kupującego.
§ 13.
Własność intelektualna Sprzedawcy
1. Wszystkie elementy składowe Sklepu, w szczególności:
1) nazwa Sklepu;
2) logo Sklepu;
3) zdjęcia i opisy Towarów;
4) zasady działania strony internetowej Sklepu, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych
- podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
2. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Sprzedawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.
§ 14.
Przetwarzanie danych osobowych
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: […[C52] ].
§ 15.
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
1. Postanowienia niniejszego § 15 dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami.
2. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
1) powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów i organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
2) Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
3) Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
4. Sprzedawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Zmiana Usługi Konta[C53]
1. Sprzedawca może dokonać zmiany Usługi Konta w przypadku:
1) konieczności dostosowania Usługi Konta do nowopowstających urządzeń lub oprogramowania używanych przez Użytkowników do korzystania z Usługi Konta;
2) podjęcia przez Sprzedawcę decyzji o usprawnieniu Usługi Konta poprzez dodanie do niej nowych funkcjonalności lub modyfikacji dotychczasowych funkcjonalności;
3) prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Usługi Konta do aktualnego stanu prawnego.
2. Zmiana Usługi Konta nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Użytkownika.
3. Sprzedawca informuje Użytkowników o dokonanej zmianie Usługi Konta poprzez umieszczenie na Koncie komunikatu informującego o zmianach. Niezależnie, informacja o dokonanej zmianie może być przesłana Użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej.
4. Jeżeli zmiana Usługi Konta będzie istotnie i negatywnie wpływała na dostęp Użytkownika do Usługi Konta, Sprzedawca zobowiązany jest poinformować Użytkownika o:
1) właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz
2) prawie Użytkownika do wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 (trzydziestu) dnia dokonania zmiany.
5. Informację, o której mowa w ust. 4 powyżej, Sprzedawca przesyła Użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej, nie później niż na 7 (siedem) dni przed dokonaniem zmiany.
6. Wypowiedzenie przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi Konta na podstawie ust. 4 pkt 2 powyżej następuje poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi Konta. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu. Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
Zmiana Regulaminu[C54]
1. Sprzedawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:
1) zmiany danych Sprzedawcy;
2) zmiany przedmiotu działalności Sprzedawcy;
3) rozpoczęcia dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;
4) dokonania technicznej modyfikacji Sklepu wymagających dostosowania do nich postanowień Regulaminu;
5) prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego.
2. O zmianie Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Sklepu. Równocześnie, zmieniona ona wersja Regulaminu zostanie przesłana Użytkownikom pocztą elektroniczną.
3. Do Umów sprzedaży zawartych przed dniem publikacji nowego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.
4. Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania zmienionej wersji Regulaminu za pomocą poczty elektronicznej. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.
5. Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Usługi Konta następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Użytkownika oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
6. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Sprzedawca usuwa Konto.
§ 18.
Postanowienia końcowe
1. Prawem właściwym dla Regulaminu oraz wskazanych w nim Umów jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego dokonany w zdaniu poprzedzającym nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które znajdowałyby zastosowanie w razie braku wyboru prawa polskiego dokonanego w zdaniu poprzedzającym.
2. Częścią Regulaminu jest Załącznik nr 1 - Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży[C55] .
3. Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia […[C56] ] r.
[C1]Zaznaczona sekcja ma na celu uczynienie regulaminu bardziej przyjaznym dla Klientów oraz ułatwienie im odnalezienia najważniejszych informacji.
Sekcję można dowolnie modyfikować, np. poprzez uzupełnienie o zagadnienia, o której najczęściej pytają Klienci (pod warunkiem zachowania jej spójności z właściwym regulaminem).
Niezależnie, zaznaczoną sekcję można całkowicie usunąć (jej umieszczenie w regulaminie nie jest obowiązkowe).
[C2]Należy wpisać dane kontaktowe Sprzedawcy.
[C3]Należy umieścić w tym miejscu link prowadzący do Polityki prywatności.
[C4]Należy wpisać adres Sklepu.
[C5]Należy wpisać dane kontaktowe Sprzedawcy (podanie wszystkich wskazanych danych, w tym numeru telefonu, jest obowiązkowe).
[C6]W dokumencie opisano typowy przebieg tworzenia Konta – finalna wersja Regulaminu powinna krok po kroku opisywać ten proces zgodnie z tym, jak rzeczywiście przebiega.
[C7]W razie potrzeby należy uzupełnić zakres pobieranych danych.
[C8]Wzór stosownego oświadczenia stanowi część pakietu dokumentów.
[C10]Należy odpowiednio zmodyfikować w sytuacji, gdy dostęp do Konta nie następuje od razu, lecz np. po kliknięciu w przesłany link aktywacyjny.
[C11]Należy odpowiednio zmodyfikować lub usunąć (np. gdy wszystkie dane podawane są przy rejestracji Konta).
[C12]Jeżeli Konto posiada także inne funkcjonalności, należy je dopisać.
[C13]W dokumencie opisano typowy przebieg procesu zakupowego – finalna wersja Regulaminu powinna krok po kroku opisywać ten proces zgodnie z tym, jak rzeczywiście przebiega.
[C14]W razie potrzeby należy uzupełnić zakres pobieranych danych.
[C15]Wzór stosownego oświadczenia stanowi część pakietu dokumentów.
[C16]Wzór stosownego oświadczenia stanowi część pakietu dokumentów.
W przypadku braku możliwości zapisania się do Newslettera przy składaniu zamówienia, należy usunąć zaznaczony fragment.
[C17]Zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, tekst znajdujący się na przycisku potwierdzającym zakup musi wskazywać na obowiązek zapłaty ceny. Na przycisku należy zatem umieścić tekst „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub inny, równoważny tekst (np. „Kupuję i płacę”).
[C18]Należy uzupełnić adres sklepu stacjionarnego.
[C19]Należy wpisać wszystkie rzeczywiście stosowane sposoby dostarczenia Towarów.
[C20]Należy usunąć lub wpisać wszystkie rzeczywiście stosowane sposoby płatności - te opisane w dokumencie są modelowe i mogą różnić się od rozwiązań przyjętych w sklepie.
[C21]Należy uzupełnić dane zewnętrznego operatora płatności np. Przelewy24.
[C22]Zaznaczone postanowienia zawierają procedurę przewidującą zawarcie Umowy sprzedaży dopiero po wysłaniu potwierdzenia przekazania Zamówienia do realizacji. Dzięki temu rozwiązaniu, Sprzedawca może po otrzymaniu Zamówienia upewnić się, czy dany Towar na pewno jest dostępny. Jeżeli nie jest, Sprzedawca może wówczas zgodnie z prawem anulować Zamówienie, gdyż nie doszło jeszcze do zawarcia Umowy sprzedaży (innymi słowy, gdyby Umowa sprzedaży była zawierana już w momencie złożenia Zamówienia, ewentualna nieodstępność Towaru nie mogłaby stanowić podstawy do zgodne z prawem anulowania Zamówienia).
Rozwiązanie zawarte w dokumencie jest bezpieczne dla Sprzedawcy, natomiast może on (według swojego uznania) wskazać, że Umowa sprzedaży jest zawierana już w momencie złożenia Zamówienia (należy wówczas odpowiednio zmodyfikować Regulamin).
[C23]Należy wpisać (cyframi i słownie) okres oczekiwania na płatność (może być on określony dowolnie).
[C24]Należy wpisać adres odebrania Towaru.
[C25]Należy wpisać (cyframi i słownie) okres oczekiwania na odbiór Towaru.
[C26]Należy określić obszar geograficzny objęty wysyłką Towarów.
[C27]Należy usunąć, jeżeli wysyłka Towarów nie jest prowadzona poza Unię Europejską.
[C28]Należy pozostawić wybrany wariant (oba rozwiązania są prawnie dopuszczalne).
[C29]Należy dostosować do rzeczywiście stosowanych sposobów wysyłki i płatności.
[C30]Warto rozważyć umieszczenie takiej informacji w formularzu zakupu, jeśli nie będzie to możliwe, zaznaczony fragment należy usunąć.
[C31]W przypadku chęci przyznania prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży także Przedsiębiorcom (co nie jest obowiązkowe) należy usunąć zaznaczone postanowienie.
[C32]Należy odpowiednio zmodyfikować w przypadku, gdy opisana procedura przebiega inaczej.
[C33]Należy wpisać dane adresata (nazwa adresata, nazwa ulicy, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość).
[C34]Należy zmodyfikować, jeżeli koszty odesłania ponosi Sprzedawca.
[C35]W razie potrzeby można wskazać dodatkowe elementy reklamacji.
[C36]W dokumencie wskazano maksymalny dopuszczalny termin na udzielenie odpowiedzi na reklamację.
[C37]Prawo nie określa konkretnego terminu na naprawę lub wymianę Towaru (nie powinien odbiegać on jednak od aktualnych standardów, które są powszechnie przyjmowane w danej branży).
[C38]Nałożenie na Kupującego obowiązku odesłania Towaru podlegającego wymianie lub naprawie jest niedopuszczalne.
[C39]Należy wpisać dane adresata (nazwa adresata, nazwa ulicy, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość).
[C40]Uzupełnić adres sklepu stacjonarnego.
[C41]Przyjęto rozwiązanie modelowe, w sytuacji gdy proces zakupu będzie wyglądał inaczej należy odpowiednio modyfikować.
[C42]Przykładowo, może być inna zakładka np. "Wina". Ważne jest, aby asortyment alkoholowy znajdował się w osobnej zakładce i nie był mieszany z pozostałymi produktami oferowanymi w Sklepie.
[C43]Przykładowe rozwiązanie - w praktyce musi istnieć sposób na weryfikację wieku Konsumenta w momencie chęci wejścia do sekcji "alkohole".
[C44]Uzupełnić adres sklepu stacjonarnego.
[C45]Opisano przykładowe rozwiązanie - moment w którym kupującym udziela pełnomocnictwa jest do rozważenia i do ewentualnej modyfikacji tego zapisu.
Jeżeli zostanie zastosowane to rozwiązanie - w formularzu zakupu należy wdrożyć mechanizm pozwalający na udzielenie pełnomocnictwa kurierowi do odebrania towaru i dostarczenia go (np. w formie checkboxa).
[C46]Zasadniczo, konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku zakupu alkoholi. W praktyce przedsiębiorcy w celu bycia "pro" konsumenckim, dają możliwość zwrotu również towarów alkoholowych.
Niezależnie, ta decyzja zależy od przyjętego rozwiązania w danym sklepie.
Gdyby jednak sklep nie przewidywał możliwości zwrotów zakupionych alkoholi - zaznaczony fragment należy usunąć.
[C47]W razie potrzeby można wskazać dodatkowe elementy reklamacji.
[C48]W dokumencie wskazano maksymalny dopuszczalny termin na udzielenie odpowiedzi na reklamację.
[C49]Prawo nie określa konkretnego terminu doprowadzenie Usługi Konta do zgodności z umową (nie powinien odbiegać on jednak od aktualnych standardów, które są powszechnie przyjmowane w danej branży).
[C50]W dokumencie opisano typowy przebieg procesu przesyłania i publikacji Opinii – finalna wersja Regulaminu powinna krok po kroku opisywać ten proces zgodnie z tym, jak rzeczywiście przebiega.
[C51]Wzór stosownego oświadczenia stanowi część pakietu dokumentów.
[C52]Należy umieścić w tym miejscu link prowadzący do Polityki prywatności.
[C53]Zmiana Usługi Konta polega np. na dodaniu w ramach Konta nowych funkcjonalności lub zmianie wyglądu interfejsu Użytkownika.
[C54]Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, zmiana Regulaminu może nastąpić wyłącznie z ważnych powodów wskazanych w samym Regulaminie.
Innymi słowy, przyczyna dokonania zmiany Regulaminu musi być obiektywnie poważna i nie powinna pogarszać sytuacji Klientów. Ocena, czy dana zmiana może być dokonana, w każdym przypadku musi być dokonywana indywidualnie.
Jako przykład zmiany, której dopuszczalność nie wzbudza większych wątpliwości, można wskazać np. aktualizację danych Sprzedawcy (np. nowy adres kontaktowy) lub wprowadzenie nowych, darmowych funkcjonalności w Sklepie.
[C55]Wzór stosownego oświadczenia stanowi część pakietu dokumentów.

